جنرال عبدالهــــــادی
اتحاديهء انجمنهای افغانها درهالند اتحاديهء انجمنهای افغانها درهالند

پيام تسليت وهمدردی

      با دريغ آگاهی يافتيم که جنرال عبدالهــــــادی فرزند عبـــــدالواسع رييس دفتر پيشين سرقوماندانی اعلی قوای مسلح جمهوری افغانستان دريکی از شهر های کشور هالند داعی اجل را ليبک گفت وبه حق پيوست.

به گفتهء محترم جنرال عبدالظاهر صبوری يکتن از معزيزين وعضو شورای مشورتی اتحاديهء انجمنهای افغانها درهالند که با مرحوم عبدالهادی شناخت دارد، مرحومی فارغ التحصيل پوهنزی زرهدار حربی پوهنتون واز جوانی تا رتبه جنرالی درخدمت اردوی جمهوری افغانستان قرارداشته ومنحيث يک افسر لايق وورزيده اردو شهرت نيک داشت.

قرار معلوم جنازهء مرحومی بداخل افغانستان انتقال داده ميشود.

     اتحاديه انجمنهای افغانها در هالند منحيث خانه مشترک افغانها درهالند مراتب تسليّت وهمدردی خويشرا به خانواده ودوستان مرحومی تقديم داشته، از بارگاه ايزد متعال بهشت برين به مرحومی وصبر وشکيبايی به بازمانده گانش مسئلت مينمايد.

                                                                           بادرود های فراوان

                                                                             هيأت اجراييه

هادی عزیز هم از میان ما رفت

 

با تاًسف فراوان اطلاع گرفتیم که یکی از مبارزین اصیل و با شرف و یکی ازجنرالان مشهوروپرافتخارمردم افغانستان ، جنرال عبدالهادی به عمر   66   سالگی در کشورهالند چشم از جهان فروبست. او بمثابه یک سرباز وطنپرست وانساندوست همواره در خدمت مردمش قرار داشته و لمحه ٌی از رنج و عذاب آنها  فارغ نبوده است.

        محترم جنرال عبدالهادی بخاطر تحقق آرمانهای انسانی وعادلانه اش ازعنفوان جوانی راه حزب دموکراتیک خلق افغانستان ،بعد ها حزب وطن، را برگزید. او در سیمای یک عضو با وفای این حزب ، سراسر زندگیش را در مبارزهٌ سرسخت با دژخیمان سیاهدل وسیاهکار در مبارزه علیه بیعدالتی و بی انصافی سپری نموده است. او با اندیشه های دادخواهانه به حیث یک افسر شریف و پاکنفس در اردوی افغانستان خدمت نموده است.منسوبین اردوی افغانستان از خدمات صادقانه وبی شایٌبه ایشان خاطرات فراموش نا شدنی دارند.

  هادی این یار و یاور روز های دشوار، شخصیت جوانمرد و عیارگونه داشت. غرورانسانی و عزت نفس از خصایٌل خاص او بود . روزهای دشوارو تیره و تار که گاه گاه به سراغش میامد ، هیچگاه نتوانست سِربلند و گردن افراشته اورا متزلزل سازد.

    او در حالیکه به ذره ذرهٌ خاک وطن عشق سوزان داشت، جبرروزگار او را به دور های دور از وطن دوست داشتنی اش گسیل کرد و این ضربهٌ مهلکی بود که بر صحت و سلامتی او اثرناگوار گذاشت. جسم و جان او هیچگاه نتوانست با محیط بیگانه سازش و مطابقت کند. گذشت زمان وطولانی شدن مهاجرت و مسافرت دیگر برایش طاقت فرسا شد. این دلتنگی ودلهره گی اورا به امراض گوناگون مبتلا کرد و سرانجام صبح روز جمعه 24 09 2010  جغد شوم مرگ به سراغش آمد وگلویش را فشرد. این واقعاً نابهنگام بود . او همه آرزو های نیکو و انسانی اش رابا خود به گور برد.مرگ شخصیت والاگهری مانند جنرال عبدالهادی  برای  یارانش ، قوای مسلح کشور و همهٌ دوستان  ضایعهٌ بزرگ  شمرده میشود.

      یکی از نمونه های دیگر وطندوستی جنرالصاحب این بود که در آخرین روزهای وداع بازنده گی،عشق گرمش به سرزمین زخم خورده اش را با وصیت (( مرده ام را مسافر نکنید)) به نمایش گذاشت.

    درگذشت اسفبار  هادی گرامی  را به همه اعضای فامیل محترم  تسلیت گفته ، برایشان از بارگاه ایزدی صبر جمیل میخواهیم.

   هادی عزیز ! یاد و خاطراتت برای همیش با ما خواهد بود، روحت شاد و بهشت برین جایگاه ات باد.           

ازطرف  یاران و دوستان  جنرالصاحب هادی مقیم فرانکفورت آلمان

 


October 3rd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.




نجیب کامل
بدون شک جنرال صاحب عبدالهادی یک افسر رشید کشور وفرد سالم افغانستان بود.من که باشناخت همه جانبه در مورد متوفی خاطرات زیادی دارم بهترین رفیق روز های دشوار جنگ علیه دشمنان وطن ام افغانستان بود .من با اعضای فامیل و دوستانش یکجا بماتم نشسته برای متوفی از باگاه خداوند طلب مغفرت مینمایم بااحترام نجیب کامل



پيام تسليت شما


  • پيام شما پس از بازبینی منتشر خواهد شد.


نام (لازم):
پست الکترونیکی (نمایش داده نمیشود):
پيام شما:
 
 
مشعل